شروع مجدد ارسال پانسمان های مپیلکس پس از ۱۰ ماه

بــامشکــلات بیمــاران آشنــا شویــد

خانه ای بی

همانطور که اکثر بیماران اطلاع دارند، پانسمان های مپیلکس ، از اردیبهشت ماه امسال و پیرو شرایط سخت حاصل از تحریم، به کشور وارد نشد و به همین جهت، روند ارسال رایگان پانسمان های مپیلکس علیرغم مدتها مکاتبه و مذاکرات خانه ای بی با ارگان های مسئول، متوقف شد. در این مدت، خانه ای بی […]

همانطور که اکثر بیماران اطلاع دارند، پانسمان های مپیلکس ، از اردیبهشت ماه امسال و پیرو شرایط سخت حاصل از تحریم، به کشور وارد نشد و به همین جهت، روند ارسال رایگان پانسمان های مپیلکس علیرغم مدتها مکاتبه و مذاکرات خانه ای بی با ارگان های مسئول، متوقف شد. در این مدت، خانه ای بی از هیچ تلاشی در زمینه تامین مجدد پانسمان فروگذار نکرد و امروز بالاخره پس از ۱۰ ماه توانستیم با سختی بسیار این پانسمان را تامین کنیم و به دست عزیزان پروانه ای برسانیم.

جلسات مکرر با نهاد های متعدد دولتی و خصوصی و تحقیقات میدانی وسیع در زمینه آثار تحریم در کنار مکاتبات متعدد با نهاد های بین المللی حقوق بشری، با همکاری وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، جهت احقاق حق بیماران ای بی، امروز پس از ۱۰ ماه نتیجه بخش بود.

امروز یک شنبه مورخ ۲۶/۱۲/۹۷ بسته های حاوی پانسمان های مپیلکس برای بیش از ۵۵۰ بیمار پروانه ای نیازمند این نوع پانسمان، در سراسر کشور ارسال شد. روند ارسال پانسمان ها نیز از طریق اداره پست و تحویل درب منزل بیماران می باشند تا بیماران کمترین زحمت را در این روند متحمل گردند.

آنچه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد این است که این پانسمان های ارزشمند و کمیاب به دست افرادی برسد که حقیقا به آن نیازمند می باشند و این امر قطعا با همکاری پروانه ها میسر خواهد شد.

بر همین اساس بر خود لازم می دانیم تا نکاتی را در این زمینه بیان کنیم:

خواهشمندیم! چنانچه به هر دلیلی، چه دائم و چه موقت، به این بسته پانسمان در این برهه زمانی احتیاج ندارید، حتما از طریق اداره پست، این بسته را در اسرع وقت به خانه ای بی مرجوع فرمایید. خانه ای بی نیز ضمن تقدیر و تشکر از صداقت شما، سعی می کند تا بسته های مرجوعی را به افرادی که نیاز بیشتری دارند تحویل دهد و حتما در زمان تحویل، از شما نام برده خواهد شد.

از طرفی با توجه به ابعاد قانونی این موضوع لازم به ذکر است:

به دلیل اینکه این نوع پانسمان ها از محل بیت المال و کمک های مردمی تهیه می گردد، تحویل یا فروش این پانسمان به غیر، به هر نحو اعم از رایگان یا در ازای دریافت هر مبلغی، شرعا و قانونا ممنوع می باشد. بازگرداندن این مرسوله ها به خانه ای بی می تواند روند درمانی افرادی را که نیاز بیشتری به این نوع پانسمان دارند را سرعت بخشیده و از تحمل هزینه های بیشتر به آنان جلوگیری به عمل آورد.

در انتها این نکته بسیار حائز اهمیت است که:

اعلام عدم نیاز به پانسمان های مپیلکس به منزله قطع دیگر خدمات دریافتی بیمار نمی باشد! و خانه ای بی به خوبی به این موضوع اشراف دارد که بعضی از بیماران، اگرچه به پانسمان نیاز ندارند اما به دلیل نوع خاص بیماری خود ممکن است به دارو های دیگر و کمک هزینه های تکمیلی نیاز داشته باشند لذا این شائبه که در صورت برگرداندن پانسمان، خانه ای بی بقیه خدمات خود به بیمار را قطع می کند، به هیچ عنوان صحت ندارد.

با تشکر از توجه شما –  روابط عمومی خانه ای بی

اخــــبار و مقــــالات مرتبــــط

بـــا مـــا همـــراه خواهـــید بـــود