گزارش تصویری بازدید از بیماران جنوب کرمان

بــامشکــلات بیمــاران آشنــا شویــد

خانه ای بی

گزارش بازدید از بیماران ای بی جنوب کرمان مناطق جیرفت، اسلام آباد و کهنوج واحد مستند سازی خانه ای بی خرداد ۹۷ استان کِرمان پهناورترین استان‌ ایران و مرکز آن کلانشهر کرمان است. استان کرمان در جنوب شرقی ایران قرار گرفته و جمعیت آن در سال ۱۳۹۵ و بر اساس آمار مرکز آمار ایران برابر […]

گزارش بازدید از بیماران ای بی جنوب کرمان

مناطق جیرفت، اسلام آباد و کهنوج

واحد مستند سازی خانه ای بی

خرداد ۹۷

استان کِرمان پهناورترین استان‌ ایران و مرکز آن کلانشهر کرمان است. استان کرمان در جنوب شرقی ایران قرار گرفته و جمعیت آن در سال ۱۳۹۵ و بر اساس آمار مرکز آمار ایران برابر با ۳٬۱۶۴٬۷۱۸ تن بوده‌است. کرمان با دربر گرفتن بیش از ۱۱ درصد از وسعت ایران با حدود ۱۸۳٬۲۸۵ کیلومتر مربع کمابیش اندازه کشور سوریه بزرگی دارد و پهناورترین استان ایران می‌باشد.

مطابق مشاهدات، بحران خشکسالی در سال‌های اخیر منشا بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی برای مردم مناطق جنوب کرمان بوده است. خانواده بیماران ای بی هم از این قائده مستثنی نبوده و مشکلات اقتصادی و روحی روانی مختلفی گریبان‌گیر آنها شده است.

در این سفر از خانواده شش تن از بیماران ساکن مناطق جیرفت، اسلام آباد و کهنوج بازدید شد. گزارش این بازدیدها در ادامه آمده است.


ام البنین 

این بیمار پروانه‌ای متولد سال ۹۵ ساکن جیرفت تنها فرزند خانواده خود است. برای این بیمار یک بسته هدیه شامل لباس و اسباب بازی تهیه شد.

 

 

—————–

زینب 

زینب، متولد ۱۳۸۵، دختری بسیار باهوش که به همراه مادر بزرگش در یک خانه در روستای حیدر آباد توابع اسلام آباد ساکن است.

بیماری این دختر پیشرونده دیستروفیک بوده و بعد از دو بار عمل جراحی هنوز راه گلوی او بسته است. دچار چسبندگی در انگشتان دست است. کمک هزینه‌های دریافتی خرج امور زندگی به خصوص تامین برق مصرفی کولر گازی‌ای می‌شود که باید گرمای شدید آن منطقه را تا حد زیادی پایین بی‌آورد چون این بیمار نسبت به گرما به شدت حساس است.

یخچال این خانه خراب بوده و بنابراین برای آنها یک دستگاه یخچال تهیه شد. همچنین سفارش راه اندازی و تجهیز حمام و سرویس بهداشتی داده شد.

پانسمان‌ها به موقع به دستشان می‌رسد و جهت دریافت آن‌ها سرپرست زینب به اداره پست مراجعه می‌کند. به این دختر یک عدد تبلت جهت سرگرمی وآموزش هدیه داده شد. ضمنا او به مدرسه می‌رود.

—————–

حمیده 

حمیده متولد ۱۳۸۸ ساکن روستای آب سردویه از توابع شهرستان اسلام آباد است. پدر این بیمار در قید حیات نمی‌باشد و او با مادر و پدر بزرگ خود زندگی می‌کند.

این بیمار دچار ای بی از نوع دیستروفیک بوده و زخم های متعددی در بدن خود دارد. برای این دختر یک عدد تبلت تهیه شد. پانسمان‌ها دریافت و به درستی مصرف می شوند.

جهت بررسی امکان درمان چسبندگی‌ در این بیمار تصاویری از دست او تهیه شد و مقرر شد که با پزشک معالج هماهنگیهای لازم از طرف خانه ای بی صورت گیرد.

—————–

دانیال 

دانیال متولد ۱۳۸۸ کلاس اول ابتدایی ساکن روستای بوینگ منطقه جازموریان است. مقرر شد که برای این خانواده یک دستگاه آب گرمکن تهیه شود که مسئولین محترم خانه بهداشت اسلام آباد قول این موضوع را دادند ضمنا یک عدد تبلت به دانیال اهدا گردید.

این بیمار دچار تاول‌های متعددی در نقاط مختلف پوست است. پانسمان‌ها به درستی مصرف می شوند.

—————–

نازنین زهرا 

این کودک متولد سال ۹۲ می باشد که خوشبختانه بیماری بسیار خفیفی دارد. یک بسته هدیه به نازنین زهرا اهدا گردید.

—————–

زهرا 

زهرا متولد سال ۱۳۸۷ ساکن منطقه کهنوج است. این بیمار کلاس سوم ابتدایی بوده و به نظر بیماری پیشرفتهای دارد. 

با توجه به درخواست مادر خانواده برای داشتن یک عدد آبمیوه‌گیری که با توجه به گرفتگی راه گلوی زهرا بتواند برای او آبمیوه تهیه کند برایشان یک دستگاه آبمیوه گیری و غذاساز مرغوب تهیه شد و همینطور یک عدد تبلت به زهرا اهدا گردید. همچنین مجدد از آنها بازدید به عمل خواهد آمد.

 


 

جمع بندی

 

  • همه خانواده‌های بیماران ای بی در آن منطقه با بحران در حال تشدید بی آبی و به تبع آن بی‌کاری رو برو هستند که سبب مشکلات اقتصادی مختلف شده است.
  •  خانواده های مورد بررسی کمک‌هزینه‌ها را صرف امور فرزندان خود کرده و این مبالغ واریزی تاثیر جدی بر کیفیت زندگی آنها و روند سرکوب پیشرفت بیماری گذاشته است.
  • تعدادی از خانواده‌های مورد بررسی نحوه و سازوکار اثر بخشی پانسمان‌ها را نمی دانند و از آنها به اشتباه استفاده می‌کنند که می بایست به آنها آموزش داده شود.

 

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”21″ exclusions=”287,288,290,293,298,300,301,303,306,307,308,311,313,314″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”240″ thumbnail_height=”160″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”20″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show slideshow]” template=”default” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

 

 

موضوعات مرتبط

با این مقاله مطالعه کنید

اخــــبار و مقــــالات مرتبــــط

بـــا مـــا همـــراه خواهـــید بـــود